[abc80] Arduino (eller motsv) som kassettenhet?

Erik Linder sm0rvv at gmail.com
Mon May 20 00:39:24 PDT 2019

Den sön 19 maj 2019 kl 21:41 skrev Lars Jonsson <lajon1963 at gmail.com>:

> Det är inte publicerat någonstans men jag kan skicka en zip om någon vill

ha detta (utan garantier :-)

Ja, väldigt gärna.

Jag har kommit så långt att jag faktiskt valde bort Arduino'n av precis
samma skäl du beskriver, alltså klent med minne.
Istället har det blivit en Raspberry och python. Helgens experiment visar
att det är framkomligt, jag detekterar spänningsnivåerna från ABC80n utan
problem.
Nu återstår det egentliga kodandet, d v s hitta flanker och tolka dessa som
1'a eller 0'a.

Även fast vi har olika plattformar vore det superintressant att se hur du
löst det. Jag har lite olika idéer, men inte hunnit testa något än.

Att sedan skapa play-signalen för att kunna göra "load cas:" på ABC80n i
Python på en paj kan bli en utmaning eftersom den kombinationen blir långt
ifrån realtid.

./Erik