[abc80] ABC80 med SD micro

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sat Sep 10 02:15:05 PDT 2016

Hej!

Tänkte bara meddela att nya kort är på gång sent omsider. Jag vill flagga
för att priset blir ca 750 kr plus frakt denna gång (plus adapterkort till
ABC800). Skillnaden är mest att förra gången lödde jag allt själv. Den som
vill löda allt själv sparar ett par hundralappar och betydligt mer om man
har ett UBW32-kort. Maila gärna mig om det redan nu. Jag beställer de
sista UBW32 snart.

Det tar väl fortfarande 6 veckor innan korten är klara att skicka gissar
jag. Till dess hoppas jag Floppy-emuleringen ska fungera. Några kanske
tycker det skulle kännas mer bekant än 4 hårddiskar? Kom gärna med förslag
till förbättringar. Är det viktigt att montera komponenterna för WiFly och
RS232TTL, eller kan man skicka med det som ett löd-det-själv-kit?

Hälsn.
Anders J