[abc80] BAS-filer från SD-kort?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Mon Sep 26 14:59:57 PDT 2016

Är det någon som vet hur man får till .BAS-filer som funkar att ladda från
den eminenta ABCBus SD-korts-lösningen?
BAC-filer fungerar perfekt, men BAS-filer får jag bara de som ligger med
som exempel på SD-kortet att fungera.
Laddar jag ner från exv.
http://www.devili.iki.fi/pub/Luxor/software/ABC-klubben/abc80/ så verkar
inte de .bas-filerna kompatibla.
Studerar man så verkar de nedladdade (som inte funkar) vara ren text-filer
i Unix-format. De fungerande bas-filerna på kortet har någon sorts
binär-tjosan i sig.

Och sen en följdfråga - hur skapar jag en START80.BAS som innehåller "
;CALL (16384) " så att jag slipper köra det manuellt?

Och så en sista fråga, skulle det från START80.BAS gå att auotstarta ett
annat fördefinierat program (en .BAC, så exv alltid starta PRG.BAC). När
jag sitter och ska provköra saker jag crossdevat hade det vara väldigt
smidigt att bara kunna slänga ner en ny PRG.BAC på sd-kortet, sätta i och
starta maskinen utan att behöva skriva något (lat som man är...)

/Andreas