[abc80] ABC80 med SD micro

Stefan Nordlander stefan.o.nordlander at gmail.com
Mon Sep 5 22:35:08 PDT 2016

Hej alla härliga Luxorentusiaster!

så jäkla gott att se en Svensk 8-bitare som fortfarande har liv i sig. Har
själv pysslat med dessa ett antal år, dock inte när det begav sig. Så var
det Compis och senare MSX/Amiga. Men denna Svenska kvalitet/industridator
är bara så skön!

Självklart måste jag ha en SD-adapter till mina maskiner, samt en
806-förlängare. Håller tummarna att detta blir av!

p.s. finns det intresse för "reservmaskiner" så kontakta gärna mig offlist.
Har ett gäng 800/806 samt en 802 som har div. problem. Men säkert
majoriteten chip i OK skick.
Kablar o expansionskort, ram, seriell, eprom, etc. finns även i mängder.

Bor i Halmstad.

Ha det gott alla!
/shoe