[abc80] ABC80 kasettrutiner

Ola Andersson ola at organ.su.se
Mon Okt 12 00:19:40 PDT 2009

juhasz at abc.se wrote:

 > Såg också att det i helgen var retrogaming-mässa i Alviks medborgarhus
 > här i stockholm. Lite frestad att sticka dit nån gång med ABC80:n och
 > lite "riktiga" spel.... ;-)
 >
 > Robert

Jag var där hela helgen, men hade ingen ABC-dator med mig denna gång.
Förra året hade jag min ABC-806 där. Finns flera där som är intresserade
av ABC-datorer, så du skulle nog trivts.
Nästa år blir det kanske att jag tar med mig ABC-806:an igen, ifall jag
hunnit programmera färdigt ett litet demo som jag har på gång.

I år hade jag en Vic-20 uppställd med ett demo av ett spel jag håller på
med: http://nevyn.organ.su.se/voioco
och en MSX-dator med mitt spel Photon som är helt klart, fick sålt två
kassetter :)
http://nevyn.organ.su.se/photon

--
Ola Andersson