[abc80] ABC80 kasettrutiner

Mikael Holm mikholm at gmail.com
Mon Okt 12 00:30:24 PDT 2009

Nej, vi ju tyvärr hade ingen ABC alls på RetroGathering i år...
Men som Ola skriver, så hade han sin 806:a med förra året. Då hade jag
en ABC-9000 på plats också. Dock inte igång :(

Det vore riktigt kul om någon tog med en ABC-80 och lite spel nästa
år. Visst, det fanns riktigt gamla datorer och TV-spel också. En av
utställarna hade med sig det första TV-spelet för hemma bruk, Odyssey
från 1972... Men en ABC i vilken form som helst hade varit trevligt
att ha på plats.

Och förresten, Ola och jag diskuterade PAC-MAN till 806:an, är det nån
som har det spelet på diskett och skulle kunna tänka sig att kopiera
till oss???

// Mikael
zeela at retrogathering.se