[abc80] ABC80 kasettrutiner

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Sön Okt 11 14:39:40 PDT 2009

Åh, lite aktivitet på listan precis när jag packat upp ABC:n efter senaste
flytten! ;)

Har du kollat in min inscannade version av "Programvaran i ABC80"? Där
finns beskrivning av hur kassettrutinerna fungerar. Tror att
inläsningsrutiner sätter nåt interrupt i PIO:n...

se

http://mac.abc.se/~juhasz/abc80/Programvaran%20i%20ABC80/

Sen har jag ju rutinen som konverterar filer till kassettkompatibla
wav-filer som kan läsas av en ABC80 om de spelas in på kassettingången.
Fast den gör nog precis tvärtom mot vad du vill åstadkomma......

http://juhasz.se/abc80/abccas.zip

Såg också att det i helgen var retrogaming-mässa i Alviks medborgarhus här
i stockholm. Lite frestad att sticka dit nån gång med ABC80:n och lite
"riktiga" spel.... ;-)

Robert