[abc80] Trasig 800... :-(

Per-Ola Stenborg po at abc80.net
Tors Jan 15 02:11:57 PST 2009

Hej listan och Erik!

Det är nog snart 15 år sedan jag felsökte en Z80. Men om jag minns rätt så skulle det du beskriver kunna vara en interuptvektor. Kolla så att du inte har några spontana NMI eller INT. Schema på 802 och 806 finns på vår sida
http://www.abc80.net/Datorerna/Luxor/Luxor_HW_Info/luxor_hw_info.html Kanske det kan vara till nytta. Får du ingen rätsida på den så kanske vi kan undvara en 806 från museet. Hör av dig om du är intresserad.

(Om Anders läser det här, har inte vi service man till 800?)

Mvh

Per-Ola

PC/M is a completly non-profit collection, our intention is to
preserve historical computers, software, knowledge and documentation.

Please visit http://www.abc80.net

         _\|/_
         (o o)

PC/M  PC Museum