[abc80] Trasig 800... :-(

Anders Sandahl anders at abc80.net
Tors Jan 15 02:25:57 PST 2009

Hej,

Jo jag tror att vi har servicemanualen till 800 också. Sitter och funderar
på om CPU-kortet inte var samma i både 800 och 806. I så fall funkar
schemat till ABC806 som vi har scannat. Annars får jag leta lite.

Jag antar att vi även skulle kunna undvara en ABC800, vi har säkert någon
som funkar med ett tråkigt yttre som man skulle kunna använda som
reservdel.

/Anders

> Hej listan och Erik!
>
> Det är nog snart 15 år sedan jag felsökte en Z80. Men om jag minns rätt så
> skulle det du beskriver kunna vara en interuptvektor. Kolla så att du inte
> har några spontana NMI eller INT. Schema på 802 och 806 finns på vår sida
> http://www.abc80.net/Datorerna/Luxor/Luxor_HW_Info/luxor_hw_info.html
> Kanske det kan vara till nytta. Får du ingen rätsida på den så kanske vi
> kan undvara en 806 från museet. Hör av dig om du är intresserad.
>
> (Om Anders läser det här, har inte vi service man till 800?)
>
> Mvh

> [...]

Anders Sandahl
ST Knuts väg 6B
21157 Malmö

0733-525359

PC/M - Vi samlar datorer i ett icke vinstdrivande syfte.
Besök oss på: www.abc80.net