[abc80] Använd datorn som bandspelare till din ABC80

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Sön Nov 2 01:38:39 PST 2008

Hm, jag kan ha fel här, men använde inte ABC800 ett annat kasettformat?
Men det skadar ju aldrig att prova...

Load via v24 verkar också intressant. Borde funka. Kanske bäst först att
öppna serieporten med rätt hastighet och stänga den igen innan man
försöker med load-kommandot?

Allt experimenterande sker ju förstås på egen risk, men jag tror det är OK
att koppla in line out till abc:n. En titt i ABC80-schemat visar på en
liten kondensator i serie med några ganska högohmiga mostånd på ingångarna
till ett par OP-förstärkare på kassettingången. Verkar inte kapabelt till
att förstöra något. Vad jag vet är ju dessutom kassettingången mer eller
mindre designad för line-out från en bandspelare...

Robert