[abc80] Använd datorn som bandspelare till din ABC80

Erik Isaksson exon at lysator.liu.se
Sat Nov 1 08:04:32 PDT 2008

Ruggig synkronicitet! :-)

Jag har precis kommit över en ABC802 utan floppy, och tänkte snickra
ihop precis ett sådant program för att kunna få in _nånting_ i den. Nu
slipper jag det! Det känns iofs lite som att gå över ån efter vatten att
man måste köra över programmen i analogt format... ABC802 har ju
inbyggda serieportsrutiner, går det inte att köra seriellt på något vis,
typ LOAD V24: ?

Nån som har koll på vilka signalnivåer som gäller? Finns det inte risk
att man eldar upp nånting om man kopplar line-out från ljudkortet till
kasettporten på en ABC?

mvh Erik