[abc80] ABC08

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sat Dec 29 04:11:28 PST 2007

Hej!

> P.S. Jag tror fortfarande att det blir svårt att bästra $150 (SEK 972!)
> för en färdig produkt, inklusive kort, montering och test... men det kan
> ju vara kul :)

För 972 kr får man rätt mycket PC104. Jag räknade på Farnell-priser och hamnade på ca 400 kr + moms + frakt. Det måste nog tyvärr förenklas ytterligare. Kanske med en EPC5 och ett billigt 16Mbit seriellt flash i DIL kapsel (flyttbar:-) för både konfig och "hårddisk". Hmm, vi kanske borde bolla lite off-list ifall vi tröttar ut folk?

Jag försöker få det tillräckligt billigt för att vara användbart även utan nostalgi. Men kanske några skulle vara mer intresserade av ett billigt flash att koppla in som kasettstation till sin befintliga ABC? Här blir komponentkostnaden max 50 kr.

/A.J