[abc80] CP/M och ABCBus ABC80

Jörgen Westman joergen.westman at telia.com
Sön Apr 28 09:25:03 PDT 2019

Hej lite uppdatering samt ny fråga,

Fick mer än en disk enhet att fungera samtidigt. Behövde bara se till att
det inte blev någon konflikt med rutin namn i de olika disk_xxx.c  filerna.

Nu till frågan, hur hanteras utmatning av SD kort?

I main.c huvud loop så kontrolleras SD_DETECT_PIN == 1

Betyder det att jag kan byta kort utan att slå av ABC80, eller eventuellt
göra reset och sedan byta kort för att undvika att få korrupt kort.

Vad jag tänker göra är att ha mer än ett SD kort som jag kopierar hel floppy
image till, ta ut och kopiera image till PC samtidigt som jag kopierar en
annan floppy image till ett annat kort.

Hälsningar

Jörgen Westman