[abc80] Ström/video-del ABC80

Stenman Christer christer.stenman at gmail.com
Tis Apr 2 23:56:40 PDT 2019

Förvisso men jag har provat med olika källor utöver ABC80 och resultatet varierar med den ena konvertern medan den andra alltid ger stabil bild. Verkar vara något med synken, skall prova mer och se om det är något man kan fixa. Jag har hursomhelst en converter som fungerar :)

/©

On 2019-04-03, at 03:26 , H. Peter Anvin <hpa at zytor.com> wrote:

On 4/2/19 5:23 AM, Stenman Christer wrote:
> Nu har jag provat med dels Luxors koppling (2x BC547B) och dels 74ACT14-kopplingen (med R 240,620 & 120).
> Bägge ger bra bild men jag upplever att 74… kopplingen ger något skarpare bild. Vid mätning är stigtiderna betydligt bättre.
> Har även provat 2 olika CVBS-HDMI konvertrar men bara den ena ger bra bild. Den andra tycks ha problem med PAL.

Kul att det fungerade! Nu ger ju inte ABC80 ifrån sig PAL per se (som dessutom
är färgsystemet som används med CCIR-B/G) utan vad som ibland kallas PAL-312p.