[abc80] YPbPr eller liknande

Peter Bortas zino at lysator.liu.se
Mon Apr 1 13:43:13 PDT 2019

On Mon, Apr 1, 2019 at 7:52 PM H. Peter Anvin <hpa at zytor.com> wrote:

> Ej direkt ABC80, men möjligen relevant i framtiden:
>
> Används YPbPr-ingångar via RCA-kontakter i Europa överhuvudtaget? Vad

De finns/fanns* på många TV-apparater, stereos med video-switch och
projektorer som säljs/såldes i Europa, men jag har nog aldrig sett en
svensk faktiskt använda dem.

* Brasklapp: Har inte inventerat utbudet på över 5 år nu.

> gäller VGA för annat än datormonitorer?

Det har jag däremot sett användas ganska många gånger mot
vardagsrums-TVs, men så har jag många Dreamcast-ägare i mina kretsar.

MVH,
--
Peter Bortas