[abc80] Kassettminnesalternativ

Oddbjörn Berger oddbjorn.berger at gmail.com
Tors Nov 29 06:05:02 PST 2018

Hej!

Jag har inte haft min ABC80 uppkopplad på ganska många år nu.
Huvudanledningen är problem med kassettminnet (ABC821). Jag fick nämligen
ingen fason på de gamla förtorkade gummikomponenterna senast jag kopplade
ihop utrustningen, och hyser inget större hopp om att lyckas bättre idag.
Av den anledningen funderar jag följande:

Går det att använda vilken bandspelare som helt som kassettminne till en
ABC80, om den har DIN-kontakt?

Jag har precis för mig att motorstyrningen inte var nödvändig, men jag kan
förstås minnas fel. Tyvärr är jag långt ifrån någon lysande tekniker, utan
bara en - då det begav sig - ganska flitig ABC80-användare.

Med vänlig hälsning och hopp om upplysande svar

Oddbjörn Berger
Vansbro

NNNN