[abc80] @Anders Jansson: SD kort lösning för ABC 80.

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Mon Jan 29 15:10:40 PST 2018

På ABC80 borde du ha sett några rader som START80.BAS skriver ut i version
08. Testa BYE och LIB för att se vad som finns och EXIT eller ¤BAS
tillbaks till Basic. På levererad SD finns också dsk-filer som är mera
anpassade för ABC800 om man t.ex. vill köra RUN LIB från BASIC. Man kan
kopiera abc800_mo0.dsk till abc_mo0.dsk.

Om du uppdaterat till version 09 bör du också¨byta filerna abc_mo0.dsk och
abc_mo1.dsk mot ABC-DOS versioner som finns i mappen med version 09.
ABC-DOS kör dock inte START80.BAS vid power ON. Man borde patcha ABC-DOS
att göra det tycker jag. Autostart är ju en användbar grej! I övrigt är
väl inte UFD-DOS så vitsigt på 160k floppy, men ganska nödvändigt på HD
för att kunna använda mappar.

/Anders