[abc80] @Anders Jansson: SD kort lösning för ABC 80.

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Mon Jan 29 11:16:52 PST 2018

Här finns ABCbus-SD manual mm.
https://www.abc.se/home/m8894/ABCbus/
Version 06 kör Hårddisk-image (4 st HD i samma image).
Version 08 kör 2x 160k floppy (varsin image).
Version 09 är som 08 men med ABC-DOS istället för UFD-DOS.

Det får vara max 2GB micro-SD. Jag har testat att formattera om ett 4GB
minne som 2GB FAT16 men det funkar inte. Måste tydligen vara en ensam
partition.

/Anders