[abc80] Retrogathering

Fredrik fsafstrom at gmail.com
Tors Jan 25 13:00:28 PST 2018

Jag hade turen att vinna en stor auktion på Facebook förra året.
Det blev en hel bil last...

Tre ABC 80, två ABC 800, två ABC 802, en ABC 806 samt någon mysko
Teledata grej...
Tre ABC 815 monitorer och en ABC 810.
Tre ABC 832, en ABC 830, två ABC 838.
Två expansions boxar.
Samt en expansionsbox för ABC 80 med tillhörande drive...
Dessutom en hel drös Disk Drive kort som jag inte vet om dom fungerar.

Allt fungerar inte men jag håller på att renovera och reparera så gott
jag kan...
Jag är nybörjare när det gäller ABC datorerna så jag har mycket att lära...

Kommer nog ha många frågor snart, speciellt när jag skalll börja få
ordning på Disk Drive korten...

/Bamse