[abc80] DuinoMite-Mini kan kanske köra en ABC80-emulator

Abinsium abinsium at gmail.com
Ons Feb 21 08:52:57 PST 2018

Jag nämnde en TRS-80 emulator tidigare och nu har jag provat den. Den är
öppen källkod, men ligger tyvärr i ett system där jag inte vet hur man
på ett enkelt sätt hämtar ner källkoden.
http://chiselapp.com/user/ziggurat29/repository/MaximiteTRS80/
Om någon vet får ni gärna tala om det. Detta skulle kunna vara en
utgångspunkt för en ABC80-emulator.

TRaSh-80 har samma semigrafik som ABC80, men i emulatorn eller
originalet är det någon bugg som visas i min video:
https://youtu.be/_GjVNnPW9Zs (16 min)

Videobeskrivning:

I demonstrate a TRS-80 emulator running on a DuinoMite-Mini. It has
RadioShack Level 2 BASIC. I run a sinus-plotting program that uses the
semigraphics, but it has bugs which might be due to Bill Gates.

Article about this emulator system:
https://hackaday.io/project/9077-trs-80-model-1-on-a-pic32

Most up-to-date version:
http://chiselapp.com/user/ziggurat29/repository/MaximiteTRS80/index