[abc80] Går det att få in en ABC 80 på Olimex iCE40HX8K FPGA-kort?

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sat Nov 25 05:09:40 PST 2017

Den 2017-11- 22:37:44 skrev Abinsium <abinsium at gmail.com>:

> Tror ni man kan få in en ABC 80 på Olimex iCE40HX8K FPGA-kort?
> Det vore i så fall ett ganska billigt sätt att skaffa sig en ABC 80.

Jag tror det behövs mer än dubbelt så stor FPGA för den nuvarande
ABC80FPGA. Men jag ser billiga Altera DE1 på Ebay, bara drygt 600 kr! Det
är väl rätt kort?

https://www.ebay.com/itm/Terasic-Altera-University-Program-DE1-Board/352185146701?hash=item51ffdedd4d:g:-PcAAOSwDNhZ5Pd8

Dyr frakt (nästan 300 kr) men ca 900 kr totalt är bra pris även om det
skulle tillkomma importavgift. Eventuellt kunde vi samordna för att spara
lite frakt?