[abc80] ABCbus + ABC 800

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Ons Jan 25 14:17:13 PST 2017

Den 2017-01- 09:58:09 skrev juhasz <juhasz at abc.se>:
> Jag tror också jag skulle behöva hjälp med nytt rom till min 802a! Den
> beter sig på samma sätt, och jag har förstås ingen eprom-brännare... kan
> också tänka mig att swisha lite... ;)
> Robert

Varför skulle det inte fungera med en ABC-DOS image? Eftersom vi kör
gammal adressering och ABC-DOS är gammalt så borde det väl fungera? Jag
har lagt en ABC-DOS floppy abc800c_mo0.dsk här
https://www.abc.se/home/m8894/ABCbus/ABCbus_08/

Bara döp om den till abc_mo0.dsk och lägg den på SD. Det ska vara senaste
versionen av ABCBus firmware också förstås, finns på samma ställe. Vore
intressant att höra om den bootar. Systemprogrammen är tyvärr för UFD-DOS
men den borde väl boota upp? Förhoppningsvis med ett meddelande om att
"detta är inte ett UFD-DOS" från DRINI.BAC.