[abc80] ABCbus + ABC 800

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Fre Feb 3 19:38:58 PST 2017

OK, det funkar inte med ABCBus 08. Jag testade ABCDOS för ABC80 och fick
lov att ändra lite. ABCDOS verkar förutsätta att initieringen är klar
efter INP7 medan UFDDOS ger ett OUT4 resetkommando. Sedan skickar den
OUT2,8 innnan läs/skriv-kommandon och förväntar sig inp1=9 under
överföring av data och 0x89 när det är klart ... eller kanske inte
riktigt. Vid save fick jag ett mystiskt felmeddelande "index utanför
strängen", men det gick ändå bra att ladda programmet. Förresten inser jag
nu att felmeddelanden i klartext indikerar att en hel del funkar!

/Anders