[abc80] ABC80 med SD micro

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sat May 14 05:23:33 PDT 2016

Hej!

Javisst, jag kan köpa UBW32 för ca 400 SEK. Jag köpte just ett par billigare på utförsäljning så det beror lite på hur många som är intresserade.
https://www.sparkfun.com/products/9713

Man kan använda microSD upp till 2GB för en 10MB HD-image med hela programbanken, och även köra program som sparats direkt på SD i det vanliga filsystemet. Det är alltså en PIC32 som emulerar extra RAM och IO-enheter. Här är en bild.
https://www.abc.se/home/m8894/download/abcbus.jpg
På bilden syns inte microSD som sitter på andra sidan. Däremot syns en WiFly men det är förstås option.
https://www.sparkfun.com/products/10822

Projektet utvecklades av Robert Juhasz och mig för några år sedan. Vore kul att göra en ny release och uppdatera dokumentationen. Hårddisk-emuleringen borde även funka för ABC800 men det har inte testats.

Hälsn.
Anders