[abc80] Läsa av tangentbordet från assembler?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Tors May 12 08:46:00 PDT 2016

Lever den här mailingslistan fortfarande? Jag gör ett försök i alla fall! :)

Är det någon som har koll på hur man kan läsa av tangentbordstryckningar på
ABC80 ifrån assembler?

Om inte annat har jag hört ryktas att det finns någon kommenterade
disassemblering av hela ROMet som heter:
"Programvaran i ABC80, Dissasemblering med kommentarer av Arne Stockman"
Hade man fått tag på den hade det kanske därifrån gått att reverse-enginera
hur man läser av keyboard, så om någon sitter på den i digitalt format hade
det kanske varit ett alternativ.

/Andreas