[abc80] Läsa av tangentbordet från assembler?

Bjorn Jansson bamsebojo at gmail.com
Tors May 12 10:13:24 PDT 2016

Hej, listan finns men är väl rätt inaktiv.

Det kommer lite saker någon gång då och då.

Om jag minns rätt hittar du tangentborde genom att läsa inp(56) i basic,
vad det nu kan bli i assembler.

Programvaran med kommentarer finns som pdf
http://www.abc80.org/docs/Programvaran%20i%20ABC80.pdf

Lycka till!

/Björn

Den 12 maj 2016 17:46 skrev Andreas Gustafsson <andreas.gustafsson at gmail.com