[abc80] abc 834 jumpers / fd55f

Anders Sandahl anders at abc80.net
Tors Nov 8 12:30:19 PST 2012

Nu vet jag!

Två saker har hänt. Jag har kollat i en ABC834 och dessutom har jag
träffat Göran Lundberg i Mållilla. Jag har bilder på hur jumprarna ska
sitta (se nedan). Göran tipsade om att readysignalen inte finns på samma
plats i FD55 fallet som på de drivar som satt i ABC830/832. Det finns
nämligen en variant av ABC834 som har kabel ut som passar direkt att
ansluta i floppykontrollern, den är testad och fungerar. Sen finns det
en variant av ABC834 med 37pol dsub som i ABC830/ABC832, denna driven
har jag hemma nu och den fungerar inte med samma floppykabel som den
till ABC830/ABC832. Man måste flytta Ready-signalen i den men det har
jag inte testat ännu...

Jag tror att Ready-signalen ställer till der för dig.

Bilderna är tagna i en ABC834 med TEAC FD55-FV:
http://www.abc80.net/zz/luxor/DSC_1519.JPG

Drive info:
http://www.abc80.net/docs/luxor/drives/BASF_6106_Mini_Disk_Drive.pdf
http://www.abc80.net/docs/luxor/drives/FD55_Spec.pdf