[abc80] FD-dumpar från ABC832/834/838

anders at abc80.net anders at abc80.net
Mon Aug 20 03:09:02 PDT 2012

Duger det Sybex Teledisk image:ar? Annars kan jag göra dumpar av UFD-DOS
systemdisketten (vilket är den enda jag har liggande hemma).

Finns det ett vettigt sätt att göra diskdumpar på utan Teledisk? Jag har
läst om något som heter Imagedisk som kanske skulle funka. Men det har jag
inte testat.

Stödjer Linux kernal 256bytes sektorer så man kan köra dd?

/Anders