[abc80] Fw: [ABC80] DOS-diskett

Anders Sandahl anders at abc80.net
Sat Aug 11 23:16:40 PDT 2012

Hej,

Vad vet du om ursprunget på dina grejjor. Har de körts ihop från början?

Disketten du fick borde fungera, den kan ju pajjat under frakten men
dessa disketter verkar ganska robusta. Jag kopierade den från en
orginalskiva, som är 30år gammal!

Du vet att du måste ställla om en DIP-Switch bak på floppykontrollern
för att kunna läsa lågdenstitets disketter? Jag tror att man kan få just
Error 48 annars (jag lyckades få error 48 men en fungerande floppy när
jag försökte få mina grejjor att fungera förra helgen, vet inte exakt i
vilket läge det var).

Jag har förvisso UFD-DOS till ABC80 som prom men jag vet inte vad man
ska ha för systemskiva till. Går det med den som är till ABC800?

/Anders