[abc80] 8"-skiva?

Erik Isaksson exon at lysator.liu.se
Tis Aug 7 13:29:22 PDT 2012

Kan det vara så att DOSet alltid jobbar med 8 logiska kluster/spår och
att det är upp till driven att mappa om det till fysiska? Jag har för
mig att jag fick det att funka i ABCWin på det viset iaf, fast det
betyder ju inte att det var så i verkligheten...

Map-sektorn på en tom 8"-disk indikerar alltså 1001 lediga clusters
(istf 640 på en 640kb 5"-disk), sen löser sig resten.

mvh Erik