[abc80] [ABC80] DOS-diskett

Per Vallgren stper6 at hotmail.com
Sön Aug 5 01:54:38 PDT 2012

Hej HPA!

Du har helt rätt. Datorerna  i ABC800 serierna kom med UFD-DOS.
Men det är system disken som jag är ute efter.
Precis som PC ligger kommandona  på en disk.
på PC ligger dom på HD:en och till ABC80/800 ligger dom på en floppy disk.
ex LIB är ett kommando för ABC80/800 för att lista filerna på floppy disken.
Detta program ligger på en system disk.

Jag skulle bli väldigt glad om du kan fixa denna system disk till mig.
MVH Per Vallgren