[abc80] [ABC80] DOS-diskett

Mikael Bonnier mikaelb at df.lth.se
Sat Aug 4 02:55:55 PDT 2012

On Sat, 4 Aug 2012 07:16:19 +0200, "Per Vallgren" <stper6 at hotmail.com>
wrote:
> Hej jag har nyligen fått två nygamla datorer en ABC80 och en ABC802:a
>
> Men jag har inga “system” disketter till dessa två datorer.
> Jag undrar om det finns någon på denna lista som kan hjälpa mig att få
tag
> i dessa?

Jag följde denna metod för en Apple II Europlus jag har:
http://youtu.be/mmPrJCObjuo .
Hoppas det finns något liknande system för ABC80 och ABC800. Har du en
ABC80 kassettspelare? I så fall kanske man kan göra en ljudfil som man
spelar upp i bandspelaren och som skriver en systemdiskett.

--
// Mikael Bonnier
----
// Web: http://www.df.lth.se/~mikaelb/  E-mail/MSN: mikaelb at df.lth.se
// ICQ # 114635318  Skype: mikael4u  Twitter: @MOB_i_L
// Mob/SMS/MMS: +46730307498  Phone home: +4646323208