[abc80] ABC802:a i graven... eller i alla fall behöver fixas...

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Tis Sep 21 00:41:54 PDT 2010

onej vilken tragik! ;) Tur i oturen är dock att den är rätt lätt att köra
utan skärmen. Har för mig att det bara behövs en 5V-matning om man inte
kör serieporten, och den har ju video-ut som jag tror går att koppla till
det mesta som tar gamla hederliga videosignaler... Har själv kört en 802:a
på det sättet.... Ev. kanske man behöver koppla ihop sync+video med
lämpliga motstånd...

Kul också med utvecklingen av ABC80 i fpga! Hoppas inte den fördröjs av
denna händlese! ;(

Robert