[abc80] Hallå, hej

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sön Okt 10 09:31:22 PDT 2010

Program i maskinspråk ges ändelsen .ABS
Att från BASIC ladda in rutiner i maskinspråk är inte så smidigt. Man kan ha datasatser som man POKar ut till minnet, eller eventuellt lägga maskinkod i en sträng eller REM-sats. För större delar maskinkod kanske man kan låta maskinkoden ändra programstartsadressen och ladda BASIC-programmet? Du kanske kan använda ABC80-emulatorn för test!

Det är nog fler än jag som är nyfiken på vad programmet ska göra!

/Anders.J