[abc80] Hallå, hej

Adam Klotblixt adam.klotblixt at tanner.se
Sat Okt 9 09:44:13 PDT 2010

Mitt första meddelande till denna lista.

Jag har nyss införskaffat en fungerande ABC80 med skärm som jag vill
programmera. Helst vill jag kors-assemblera på min PC och köra över till
ABC80n, men är osäker på hur jag ska gå tillväga. Jag har varken bandare
eller diskettstation. Inget större problem om det går att använda den
utility jag hittade som konverterar från ABC-fil till wav. MEN: hur ska
jag skriva programmen för att de ska hamna på rätt ställe, hur gör man
en BASIC-header som anropar rätt adress med maskinkoden osv?

/Adam Klotblixt