[abc80] ABC80 och hårddisk?

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tors Jan 14 21:44:33 PST 2010

On 01/13/2010 05:53 PM, H. Peter Anvin wrote:

> Jo, fast även på ABC80 har du runt 200 ns på dig om du inte använder
> RDY.  Det är 5 klockcykler vid 40 MHz.  Att serva ett interrupt på 5
> klockcykler är en utmaning i bästa fall.

Jag hittade precis ett mycket bättre dokument för Cypress'
PSoC5-kretsar.  Jag trodde det inte gick att simulera minne med
CPLD-delen av PSoC5 för att alla accesser behöver gå via DMA, men det
var visst fel -- DMA-kontrollern har en "Indexed DMA" mode som är precis
till för att simulera minne.

Ingen Ethernet på dessa kretsar, men det kan man ju lägga externt om man
vill, t.ex. en ENC28J60, eller så kan man helt enkelt säga USB (som är
inbyggt) är "bra nog."

	-hpa

--
H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.