[abc80] ABC80 och hårddisk?

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sat Jan 23 10:48:00 PST 2010

Gäller RDY enbart minnet eller kan den användas för io-strobarna också? Hur jobbar DOSet? Skickar det kanske ut på en eller flera io-kanaler var någonstans på HD det vill läsa och sedan läses data från en io-kanal till en DOS-buffert? Jag ser att kortnummer 13 & 14 var reserverade för flexskivenheten.

>Jag hittade precis ett mycket bättre dokument för Cypress'
>PSoC5-kretsar.

PSoC verkar vara intressanta kretsar! Skicka gärna länk till dokumentet. Farnell har PSoC1 (CY8C2xxx) från ca 10 kr. Sen har de utvecklingskit för PSoC3/5 för ca 500 kr.

>Ingen Ethernet på dessa kretsar, men det kan man ju lägga externt om man
>vill, t.ex. en ENC28J60, eller så kan man helt enkelt säga USB (som är
>inbyggt) är "bra nog."

OK, Farnell säljer Microchips ENC28J60 för ca 40 kr. Det tycks finnas webserverprogram för PIC.

/Anders