[abc80] Koppla till TV?

anders at abc80.net anders at abc80.net
Tis Dec 7 23:24:48 PST 2010

Ja det går, jag gör så till min ABC80. Fast jag har ingen TV kopplad till
den utan en videoserver.

Detta kräver dock en "låda" som bakar ihop videosignalen och syncsignalen.
Jag har en hemmbyggd sådan (som jag inte byggt själv) som är kombinerad
med ett nätaggregat.

Luxor sålde faktiskt en RF-modulator till ABC80, den är också kombinerat
med ett nätaggregat. Allt för att göra den lite mer attraktiv som
hemdator.

/Anders