[abc80] Diskettstation till ABC-80

Ola Andersson ola at organ.su.se
Fre Aug 20 04:29:00 PDT 2010

On 2010-08-20 12:50, juhasz at abc.se wrote:

> Det tycker min fru med... ;) Kan du lägga upp lite bilder så kan vi
> hjälpas åt att identifiera?

Hehe, jag har ca 50 datorer och 28 spelkonsoller, men just ABC-datorerna
tar extra stor plats. Jag ska ta lite fler bilder.

> Följande länk på anders site visar manual för ett annat mer avancerat
> styrkort. Som sagt finns en hel del inställningar för olika typer av
> diskettstationer. Tror att detta var ett senare mer avancerat kort.
> Tidigare hade man som sagt ett special ROM på styrkortet som hörde till
> varje enhet
> http://www.abc80.net/Datorerna/Luxor/Luxor_HW_Info/Floppykontroller/floppykontroller.html
>
> Robert

Ah, det var intressant. Jag ser en del servicemanualer finns inscannade
på abc.net, men jag saknar den till ABC-800 och diskettstationerna, det
skulle vara väldigt intressanta.

--
Ola Andersson