[abc80] Diskettstation till ABC-80

anders at abc80.net anders at abc80.net
Tors Aug 19 00:19:45 PDT 2010

Hej,

Det går bra att använda ABC830 till ABC80 men man måste då också ha en
expantionslåda med ett minneskort och en floppykontroller (styrkort).

ABC830 såldes tillsammans med ABC890 expantionsbox under annan modell
beteckning till ABC80. Typ Flexskiveenhet ABC och Expansion ABC.

ABC-FD2 har både minneskortet och styrkortet inbyggt.

För att du ska kunna använda din ABC830 till din ABC80 så behöver du en
expantionsenhet, styr/minneskort (kanske funkar de du redan har) och en
busskabel för att koppla expantionslådan till din ABC80.

Vad är det för fel/symtom på diskettstationen (FD2:an)? Skulle den inte gå
att laga?

/Anders