[abc80] abc80 - liste programmer?

Torfinn Ingolfsen tingox at gmail.com
Tis Nov 3 12:53:35 PST 2009

Hei,

2009/11/3 <juhasz at abc.se>

> Kul att du fått igång din DE1:a, Torfinn!
>
> Ja, det syns jeg også! :-)

> Jag tycker det är smidigast att köra via dos:
> BYE
> sedan
> LIB
> på känt ABC-maner så scrollar space och enter avbryter listan
>
> Nyttig info - takkar.
Jeg fant også ut at TED er en editor som jeg kan bruke for å lese tekstfiler
(jeg har ikke funnet ut hvordan jeg går ut av selve editoren og tilbake til
menyen ennå, men pytt).
Finnes det en kelere måte å lese tekstfiler på?

för att navigera runt bland biblioteken, använd UFD
> Denna kan användas antingen med eller utan argument, starta utan argument
> för att se vad den kan
>
> Ah, utrolig kult. Det er jo mengder med UFD-filer på HD1:, HD2 og HD3: på
SD-kortet.  Mye å leke med / utforske. :-)

för att gå tillbaka till basic: EXIT är bättre än ¤BAS eftersom aktivt UFD
> finns kvar och filer kan laddas från detta mha load UFD:FIL.BAC

Notert.

> observera att UFD-dos är annorlunda än msdos. Det finns ingen aktiv drive
> utan den söker på alla tillgängliga. T ex UFD,MUSIK går till bibl musik
> även om det finns på enhet hd1:.

Det er jo en utrolig kul funksjon syns jeg da. I og med at SD-kortet har HD0
- HD4 så er det veldig praktisk.

> Om bibl inte är entydigt kan man förstås
> ange driven i ufdkommandot också, men då kan man inte göra det som
> argument från kommandoraden utan måste starta ufd-kommandot.

Bra å vite.

> Generellt är UFD-dos lite struligt med vissa program. Det kan vara ide att
> kopiera det man vill jobba med för tillfället till hd0:

Ok.
--
mvh
Torfinn