[abc80] abc80 - liste programmer?

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Tis Nov 3 00:42:16 PST 2009

Kul att du fått igång din DE1:a, Torfinn!

Jag tycker det är smidigast att köra via dos:
BYE
sedan
LIB
på känt ABC-maner så scrollar space och enter avbryter listan

för att navigera runt bland biblioteken, använd UFD
Denna kan användas antingen med eller utan argument, starta utan argument
för att se vad den kan

för att gå tillbaka till basic: EXIT är bättre än ¤BAS eftersom aktivt UFD
finns kvar och filer kan laddas från detta mha load UFD:FIL.BAC

observera att UFD-dos är annorlunda än msdos. Det finns ingen aktiv drive
utan den söker på alla tillgängliga. T ex UFD,MUSIK går till bibl musik
även om det finns på enhet hd1:. Om bibl inte är entydigt kan man förstås
ange driven i ufdkommandot också, men då kan man inte göra det som
argument från kommandoraden utan måste starta ufd-kommandot.

Generellt är UFD-dos lite struligt med vissa program. Det kan vara ide att
kopiera det man vill jobba med för tillfället till hd0:

Hälsningar

Robert