[abc80] Köpa FPGA-kort i Sverige

Erik Lundh erik.lundh at compelcon.se
Tors Mars 12 05:09:56 PDT 2009

Jag har sett hpa:s postningar om ABC80 i FPGA.

Jag är riktigt sugen på att skaffa ett kort och testa.

Jag har köpt en del annat från USA som blivit oväntat dyrt med tull och
speditionsavgifter.

Därför googlade jag efter en svensk leverantör.

Nu undrar jag om det är rätt kort jag hittat.

Kolla på www.electrokit.se <http://www.electrokit.se/> .

Det verkar inte funka så bra med direktlänkar till produkter i deras sajt.

Sök på ”fpga” i deras sökfält så poppar två kort upp.

Dom har Cyclone II och Cyclone III-kort.

Är det samma som DE1 och DE2?

Funkar något av dom korten som Electrokit har om jag kompilerar hpa:s kod?

/Erik