[abc80] Köpa FPGA-kort i Sverige

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tors Mars 12 06:53:12 PDT 2009

Erik Lundh wrote:

> Kolla på www.electrokit.se <http://www.electrokit.se/> .
>
> Det verkar inte funka så bra med direktlänkar till produkter i deras sajt.
>
> Sök på ”fpga” i deras sökfält så poppar två kort upp.
>
> Dom har Cyclone II och Cyclone III-kort.
>
> Är det samma som DE1 och DE2?
>
> Funkar något av dom korten som Electrokit har om jag kompilerar hpa:s kod?

Cyclone II-kortet de har (art nr 41003082) ser ut att vara samma som DE1
("Cyclone II FPGA Starter Development Kit" är ett annat namn för DE1).
Däremot är Cyclone III-kortet inte alls samma som DE2, och tyvärr rätt
oanvändbart för datorprojekt.

Så det verkar vara ett hyfsat ställe att skaffa en DE1:a på.

H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.