[abc80] Nu ute: ABCWin2

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Ons Sep 6 09:36:23 PDT 2006

Hej på er!

Vad skoj att det händer lite på ABC80-fronten! Har testat emulatorn lite
grann idag. Bra känsla med "blurrig" font och helskärm. Är det gjort med
SDL, månne? En grej undrar jag dock: Är det en bugg eller feature att det
blir Abort 48 när man försöker gå till dos via "bye"? (med systemskivan i
driven)

För övrigt kan jag berätta att jag själv hackat lite på en Abc80emulator i
java. Har en alfaalfaversion igång. Det mest upphetsande med min emulator
(det finns inte så mycket!) är en väldigt rudimentär hårddiskkontroller.
Endast läsning verkar funka, dock. Har lekt lite med HPA:s hårddisk-image
från FPGA-projektet och det funkar faktiskt t om att köra UFD-DOS! Kan
lägga upp koden om nån är intresserad...

Hälsningar

Robert - som nog är den enda ABC80-användaren i England! ;)