SV: [abc80] ny på listan

Anders Bengtsson anders at abc80.net
Sat Jan 29 06:35:31 PST 2005

Luxor gjorde det på sitt sätt, med IBM-PC kompabiliteten alltså. Man kunde
ju faktiskt köra MS-DOS på ABC806 genom att man kopplade till en burk som
kallades ABC16. Den innehåll alla vitala delar för att köra MS-DOS på 806
såsom minne och CPU. Jag vet faktisk inte hur bra det här fungerade. I och
med att Nokia köpte Luxor och lanserade sin PC som ABC1200 så blev det
aldrig riktigt något med ABC16.

Jag har faktiskt inte testat ABC16, det vore intressant. Är det någon som
gjort det?

/Anders