[abc80] Flimrande skärm på ABC80

Iggy Drougge igdr6800 at mbox.su.se
Fre May 7 17:57:35 PDT 2004

När ag senast slog på min ABC80 hade den drabbats av samma fel som mitt
andra ex: skärmen fylls med skräp som om bildminnet vore trasigt. ag har
försökt det mesta - att lyfta på varenda liten socklad krets, byta fram och
tillbaka med den andra 80:an, byta t processorn, varvid ag märkte att datorn
fngerade precis likadant både med och tan processor. Vad kan det vara för
fel som har drabbat båda mina maskiner? P.S. Förlåt om meddelandet ser
knasigt t, tangentbordet är trasigt. D.S.