[abc80] Video-ut lösning?

Per Mårtensson pm at dalsro.se
Tis Nov 9 06:49:07 PST 2021

Hej

Använder förnärvarande RGB2HDMI projektet för att få HDMI ut. Det är lite lödande men resultatet blir mycket bra

https://github.com/hoglet67/RGBtoHDMI

Det går kanske att köpa färdiga kort någonstans, annars är det att beställa från jlcpcb eller liknade
[https://opengraph.githubassets.com/90e642bec94d0ada882d8fb83a750d5ccab09254696b0acd1303f81b778f01f1/hoglet67/RGBtoHDMI]<https://github.com/hoglet67/RGBtoHDMI>
hoglet67/RGBtoHDMI: Bare-metal Raspberry Pi project that provides pixel-perfect sampling of Retro Computer RGB/YUV video and conversion to HDMI - GitHub<https://github.com/hoglet67/RGBtoHDMI>
Bare-metal Raspberry Pi project that provides pixel-perfect sampling of Retro Computer RGB/YUV video and conversion to HDMI - GitHub - hoglet67/RGBtoHDMI: Bare-metal Raspberry Pi project that provides pixel-perfect sampling of Retro Computer RGB/YUV video and conversion to HDMI
github.com
Men om du tar bort skärmen måste du också bygga ett nytt power supply då skärmen matas av denna

Mvh
Per