[abc80] Läsa ABC80 disketter med en C128D?

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Mon Nov 8 15:30:08 PST 2021

On 11/8/21 11:48, frakswe wrote:
> Hej,
>
> Har ett antal disketter och undrar om jag kan använda en Commodore 128D för att avläsa dem till fungerande *.img filer på nåt sätt?
>
> axplock:
>
> https://www.dropbox.com/s/ch6ui63pe6dlvem/diversedisketter.jpg?dl=0
>
> Tack.

Jag har ingen aning om Commodore... det är troligt att det *går* då
deras diskar var enormt generella, men om det finns mjukvara är en annan
fråga.

Om du kan hitta en PC med "riktiga" (ej USB) floppies är det relativt
enkelt, och det går att använda Greaseweazel over USB - men då behöver
man ju fortfarande den fysiska mekanismen.