[abc80] Hjälp att identifiera ett par ABC-grejer

Anders Sandahl anders at abc80.net
Mon Juli 5 11:33:11 PDT 2021

Hej,

Jag har exakt en likadan MICA låda och en likadan expandionslåda, den
senare innehöll kort som skvallrade om att det möjligen kunde vara en
centralenhet till CAT-NET. Mica lådan blev jag inte klok på, den verkade
ha en konstig kontakt som inteface. EN 36? polig sak? Men sitter det
inte både hårddisk och tapestation i den?

Vad det gäller korten så kolla om de har nummer i stil med 4122-11, då
är det DIAB kort. Många sådana scheman finns scannade i en klump:
https://www.abc80.net/archive/luxor/misc_hw/databoard/

Om du finns på facebook så lägg ut en fråga i ABC80-gruppen. Jag har
insett att det mesta som hände på listan hamnar där numer.

/Anders